torsdag 13 juni 2013

SOOOOOMMAAAARLOOOOV!!!

Uhohoooooooooooooooo Finaly är det sommarlov, jag gick ut nian och slutade skolan, nu om jag vill kan jag sluta skolan, jag kan vara fri. Fatta känslan. Så underbart. Men som sagt ska ju jag fortsätta med att gå på gymnasium. Samhälls ska jag på och inriktning betendevetenskap :) Samma som min moster förra året, 8hon e vuxen men gått en kurs för att bli psykolog) det kanske inte jag direkt tänker men ngt sådant i alla fall. Igår höll jag på att börja gråta, jag som inte brukar vara så kännslig efter som att lämna alla mina lärare, skolan och alla mina klasskompisr, vi var den bästa klassen ever. Men i alla fall så tänkte jag bara på att jag börjar gymnasium men sen jag äntligen fått mitt betyg på cenen och satt mig ner och lämnat grundskol så fattade jagatt jag har ju ett sommarlov där imellan, helt fri en över två månader, nu är det sommar, jag kan inte fatta as cool. sååå kul sen några timmar efter åt fattade jag att jag kommer inte ha mina lärare som lärare mer, dom var så nära oss, vi varsom vänner och nu träffas vi typ aldrig mer. Men ja i alla fall så efter åt gick jag och två av mina vänner till hahaah IKEA för att käka, vi årkade inte gå långt och en restaurang som vi tänkt gå till kom vi på kvällen innan att vi glömt boka bord så dit kunde inte vi gå heller så nänrmast var IKEA, så IKEA eller max och då blev det IKEA. Jag fick stipendium för att jag var bra på finska osv. så jag käkade för dom pengarna och köppte en ram och från fynd tre små ramar och en plast växt. Minä sain 200 kroonoa (jag fick 200 kr) yhohooo sen fick jag i posten 1000 kr av min moster för att jag gick ut nnian och inte röker, dricker partajar osv och samma av mina föräldrar så kvällen igår hade jag 2200 kr :) Utan att arbeta, känns bra. Sen när vi kom hem så käkade vi en massa tårta vi hade två prinsesstårtor och sen mini prinsesstårot från ikea (små portionrt i ettt pack) och sen kom min äldsta vän med en egen bakad tårta för att hon inte kunde komma till skolavslutningen pga jobb intervju :) Så nu ska jag ladda upp bilderna här och sen duscha är så tovig i håret av lockar ni vet och inte borsta alls och sen ja ni som vet vet :P och glämde ta av mig sminket i går så jag har sovit med mascara
Detta var min ansiktsmask, jätte läskig men skön och kanske bra
Jag köppte en snappel sen när jag kom hem den var ganska god, den ska in i min samling med flaskor .9
Korken är så söt så jag var tvungen att ta bild på den med :P Och blommorna från syrener fick jag av min kompis mamma för att jag slutat nian iiiih känns så skönt Ha en fin och varm och solig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar