torsdag 28 mars 2013

Sjuk!

Hej på er alla. Jag har inte skrivit på jätte länge nu märker jag, har inte haft ork, tid eller ngt att skriva om. Jag har haft tror jag fyra nationella prov till sen sist, ett engelskt, muntligt, en del på NO där man ska svara på frågor och sen en del där man ska planera en laboration och en där man gör laborationen. Jag hade planerat min såpass bra att jag inte behövde få en färdiggjord utan kunde använda min egen. :) sen så på den dagen jag gjorde laborationen alltså i tistas så skulle man mäta puls när man haft statisk muskelarbete och dynamisk muskelarbete och så så jag var helt slut i benen efter provet. Alltså på måndag gjorde jag planeringen till laborationen och på tisdag gjorde jag den och i går så gjorde jag A delen där man svarar på 9 frågor, jag skrev svar på över fyra sidor. så jag hoppas att jag inte bara har skrivit en massa svammel. Nu skulle vi egentligen ha en ute dag och halvdag på skolan (friluftsdag) vi skulle vara i buchen ngn stans och pimpla och grilla och sådan, tur då att jag är sjuk. ahahha ne men jag är halvt magsjuk. jag vet inte vad det är. Jag är som sjuk hela tiden. Magen krånglar och jag mår illa och har magkramper/knip inte kul det har hållit på så nu som starkast och jobbigast under dom tre senaste veckorna. (åtminståne) och jag vet inte vad det är, det kan vara magkatar, oro och stress relaterat, eller ngt annat liknande som att jag är allergisk eller ngt, så vi ska till sjukhus och kolla upp det så fort som möjligt, kommer antagligen att få göra en massa olika tester som blodprov dricka en liter ljummet vatten med laktos eller ngt sånt och huj a ja i alla fall så inte kul. sen så måsste jag kolla upp min tå igen, ni vet jag skrev om det för många veckor sedan, om att den var helröd7lila, svullen och den var som utbuktad på ena sidan. och jag kunde inte gå, ha på skor och inte sockar, (bara sådana som var stora kunde jag använda.) Nu är den inte lila utan bara lite rosa/röd och inte lika svullen men nu på sidan där den där bucklan var är den helt mörkblå. inte kul så den måste vi också kolla upp. nu ska jag i alla fall äta och sen läsa bok och sen vet jag inte. Hörs. (förra heögen så var jag och mina syskon på hotell, (jag och mina två småsyrror fick dela ett eget rum) tjoho det var riktigt kul. vi svamlade omkring, kolla TV, duscha, filmade och tog en massa foton och åt på restaurangen nedanför, (vi var på scandic) bilder på det och på min tå och min macka kommer senare under dagen. Ha en fin dag. (Lov i morgon jej)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar