tisdag 5 februari 2013

Nationella

Idag ska typ alla nior i hela Sverige ha Svenska läsförståelse prov i Nationella. Vi ska sitta i ett rum och arbeta arbeta med hjärnorna i över 3 timmar! (gaaaahhhhh) jag är så taggad men ändå nervös! Tänk om jag inte klarar av det...? aja Vi får ta med oss olika saker att äta så att vi orkar tänka så länge.Jag har med mig, ngr:a godisar och sen riskakor med gräddfil och gräslök (typ som souercream and onion) tror jag och en müslibar med röda bär. :) Jag hade natprov i måndags också (muntligt) och på fredag den där uppsatts grejen. Asså jag tycker synd om alla nior som är det det här året för att nu har ju alla nya betygs kriterier och fler ämnen med nationella prov OCH helt nya sorters sådana. hur ska det gå till att få topp betyg om man seriöst inte är as bra och har det as lätt i skolan. Men... men... nu ska jag äta frukost har just duschat, ska till bussen kl 7:30. och sen så 8:10 typ så dags för proven. Och alla ni andra nior lycka till ni med <3 Och alla ni andra ha en bra dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar